Po pierwsze prezencja. Ulubiony T-shirt, wytarte dżinsy, zbyt krótka spódnica? Zapomnij. Początek pracy w nowej firmie jest okresem, kiedy jesteś nieustannie „skanowany”. Czy zatrudnienie tej osoby było właściwą decyzją? Jak reprezentuje firmę na zewnątrz w kontakcie z klientem? – zastanawia się szef.
Musisz pamiętać, że Twój strój jest pierwszą rzeczą, na którą zwrócą uwagę kierownictwo i współpracownicy i na jego podstawie wyrobią sobie pierwszą istotną opinię o Tobie. Nie szata zdobi człowieka? Włóż to między bajki. Nie teraz i nie w tym momencie. Na odrobinę ekstrawagancji możesz sobie pozwolić jak będzie miał ugruntowana pozycję. Każda firma ma swój wypracowany dress code – możesz mieć nad tym kontrolę.
Musisz pamiętać, że Twój strój jest pierwszą rzeczą, na którą zwrócą uwagę kierownictwo i współpracownicy i na jego podstawie wyrobią sobie pierwszą istotną opinię o Tobie. Nie szata zdobi człowieka? Włóż to między bajki. Nie teraz i nie w tym momencie. Na odrobinę ekstrawagancji możesz sobie pozwolić jak będziesz miał ugruntowaną pozycję. Każda firma ma swój wypracowany dress code – możesz mieć nad tym kontrolę.
Kompetencje językowe
Językowa sprawność w obecnych czasach wielości profesji i globalnej gospodarki to wartość nie do przecenienia. Wystarczy rzut oka na oferty pracy, by zobaczyć, jakie jest zapotrzebowanie na osoby lingwistycznie zdolne. Dla coraz większej grupy pracodawców, znajomość przynajmniej jednego języka – nie mówimy tutaj o języku angielskim, bo to już standard – jest nie tylko dodatkowym atutem kandydata, lecz czasem najważniejszą kompetencją w jego profilu. To istotne przy wielokulturowość Europy, łatwości przemieszczania się i wreszcie obecności międzynarodowych firm na polskim rynku pracy. Odbiciem zmian polityczno-gospodarczych jest popyt na określone języki.
Wiele firm inwestuje w szkolenia językowe dla pracowników, wybierając na przykład język chiński. Skłania je do tego współpraca z krajami azjatyckimi. Dysponując własną kadrą władającą językiem chińskim, czy koreańskim firmy mogą zrezygnować z kosztownych pośredników.